Friday, March 20, 2009

Mendaki Bukit Tabur, Empangan Klang Gate

[26-Feb-2007]

::: Akhirnya dapat juga aku mendaki Bukit Tabur setelah puas mencari jalan
::: utk ke sana [huhu] eventho rumah aku dekat bebenor dgn bukit ini.. hanya
::: setelah aku membeli majalah Libur edisi Februari 2007 ada citer mengenainya
::: itupon aku perasan apabila cover hadapannya ada tertulis nama Bukit Tabur..

::: Aku & sahabat baik aku memulakan pendakian pada pukul 11.30am..
::: merentas hutan dara ke Bukit Tabur yg mempunyai ketinggian puncak 282m
::: dlm masa 30minit sajer kami dahpon berada di puncak pertama yg berbatu2
::: oleh kerana faktor cuaca yg panas terik & usia [hehe] kami turun semula
::: lepas tuh terus makan di Mc'Donalds, Giant Taman Permata [ekekekeke]

::: Untuk ke sana, dari Highway Kesas MRR2 masok ke Taman Melawati
::: di kanan jalan terdpt 3 buah sekolah.. sampai di Bulatan Hill Side, ambil jam12
::: then teruuss belok kanan selepas Masjid Mardhiyah.. simpang kedua belok kiri
::: & belok kiri lagi mengelilingi bukit kecil yg berpagar [kalo terus pi Taman Rekreasi]
::: then belok kanan sampaii di Pintu Masuk Empangan Klang Gate, Puncak Niaga..
::: parking keter then mulakan pendakian di tembok batu puteh panjang di kaki hutan
::: Bukit Tabur ini masih belom dikomersilkan, oleh kerana itu keselamatan adalah
::: tanggungjawab sendiri.. utamakan keselamatan beb & selamat mendaki.. enjoy!!

::: For more infos, ada peta yg aku buat khas utk yg nak mendaki..
::: & boleh gak lawati FP Lou & Azam utk pix2 lain di sana
~

::: wideview: http://reactivatezul.deviantart.com/art/Bukit-Tabur-65046632
::: FP & more maps:
http://reactivatezul.fotopages.com/?entry=1089163

Bukit-Tabur-Empangan-Klang-Gate
sahabat-baik-aku-dgn-topi-stail-VAT69-huhu
13954044
jam-sahabat-aku-yg-menunjukkan-ketinggian-ketika-itu-140m
Peta-5

3 comments:

  1. cikgu pun penah naik bukit nih dolu2.siap ada course kayak lagi kat sini cikgu join!:)

    ReplyDelete
  2. 22 years ago, i went to this Dam and enjoy my self...berenang dengan team BMX di tepi jalan masuk ...sekarang nie taman reakreasi

    Hassler 1975

    ReplyDelete
  3. ::: [huhuhu] Anonymous, sama laa kita..

    ReplyDelete

Although every comment is appreciated, due to time limitations I might not be able to respond to everyone. All spam comments will be deleted. Terima kasih!