Friday, March 20, 2009

Pelabuhan Tanjung Langsat, Johor

[24-Mar-2007]

::: Akibat boring memanjang, akhirnyer aku pi jejalan di Pantai Pasir Layar
::: berdekatan dgn Pelabuhan Tanjung Langsat yg baru dirasmikan oleh PM
::: tahun lepas.. Pelabuhan ini merupakan pelabuhan ketiga di Johor dan
::: mengkhususkan pengendalian gas cecair (LPG) dan bahan-bahan kimia
::: terletak tidak jauh drpd Pulau Tekong Kecil, Singapura, & dikatakan telah
::: mengganggu laluan kapal dagang di Pelabuhan Tanjung Langsat, ekoran
::: kes tambakan pasir di pulau tersebut.. [rujuk peta]

::: Tak jauh dari rumah aku, sebelah jer tapi bersempadan dgn kawasan hutan
::: masih lagi dlm pembinaan walaupon telah beroperasi.. yg peliknyer, hari nih
::: aku tengok ada pelantar minyak plak kat situ [aaiiikk?] benar bin ajaib sungguh..
::: mcm spaceship aku tengok.. [huhu] kalo dari mata kasar mmg besar betul!!!

::: Kawasan pantai mmg kecik ajer.. oleh kerana makin rancak pembinaan dibuat
::: di situ, maka area tersebut tak berapa bersih.. amik masa utk pulihkan semula
::: keindahannyer mcm dulu2.. kawasan pelabuhan plak adalah kwsn larangan, so
::: mmg tak dapat leer aku nak shoot pix2 yg cun & hampir dgn pelantar tersebut
::: sekadar dari jauh ajer.. tapi dah cukup berbaloii utk aku.. ~
~

::: For more infos, bolehlah klik laman-laman web berikut:
-->> Official: Tanjung Langsat Port Sdn. Bhd.
-->> Wikipedia: Pelabuhan Tanjung Langsat

::: complete FP pictures: http://reactivatezul.fotopages.com/?entry=1115287

Pelabuhan
Tanjung
Langsat
::: Pelabuhan Tanjung Langsat
jeti-usang-3
Pantai-Pasir-Layar-Johor
::: Pantai Pasir Layar

No comments:

Post a Comment

Although every comment is appreciated, due to time limitations I might not be able to respond to everyone. All spam comments will be deleted. Terima kasih!