Thursday, March 19, 2009

10 cent

[26-Feb-2006]

::: hari minggu yg cukup tension.. komputer aku diserang worm Brontok.A / w32.rontokbro@mm
::: berlaku semasa memindahkan fail menggunakan thumbdrive org lain.. sbb dlm tu ada pix kite fest
::: antara simptom2 Brontok.A:
::: (1) kebanyakan folder dlm komputer dicopy semula menjadi .exe dlm folder yg sama
::: (2) komputer direstart scr automatik sama ada ketika komputer dibuka ataupun ditutup
::: terpaksalah aku pergi ke cyber cafe utk downloadkan anti-virus yg berkesan tapi tak lut gak.. ::: akhirnya aku updatekan anti-virus yg sedia ada, Norton & alhamdulillah hilang semua worm/virus
::: sesiapa yg terkena, bolehlah lawati webpage Norton cara penyelesaiannya, click URL di bwh:
>> [ http://securityresponse.symantec.com/avcenter ] taip w32.rontokbro@mm di bhgn search

::: area rumah aku di KL pula diserang selsema burung.. risau pula keadaan keluarga
::: tapi ramai juga yg singgah makan di gerai nasi ayam & nasi lemak lentok kat sana [huhuhu]
::: teringat juga burung kakak tua jiran yg selalu menyapa 'assalamualaikum' setiap hari
::: kemudian hari ini aku dikejutkan lagi area rumah kakak aku di Shah Alam banjir besar
::: kesian kakak aku sbb byk brg tak dpt diselamatkan..kereta pun tenggelam tak nampak bumbung
::: anyway yg penting kakak aku & keluarga selamat.. alhamdulillah..
::: setiap kejadian ada hikmahnya.. sama2 kita mengambil iktibar apa yg berlaku..
::: kalau berupaya, sama2 berusaha mengelak, jika tak berupaya sama2 bersiap sedia di kemudian hari
~

::: complete FP pictures: http://reactivatezul.fotopages.com/?entry=718808

tension-sedih-pun-ada

No comments:

Post a Comment

Although every comment is appreciated, due to time limitations I might not be able to respond to everyone. All spam comments will be deleted. Terima kasih!